home | login | register | DMCA | contacts | help | donate |      

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


my bookshelf | genres | recommend | rating of books | rating of authors | reviews | new | | collections | | | add





The gangsters made a mistake. They did not kidnap the right guy. Glushkov was kept in Lefortovo. And for some time he was in the same cell as my comrade National-Bolshevik Sergey Axenov. So we know this story from the inside and can only confirm the truth of what Patarkatzishvili said in the interview. When he gave it in July 2001 there was already an international warrant on him given by the Prosecutor General. This is how Putins officers work.


But whom did Patarkatzishvili meet?

His answer: Sergey Ivanov; he was still the secretary of the Security council back then.

Did the initiative come from you or from the power? The journalist demands.

From us, because we wanted to release Nikolay and understood what they wanted from us.

Once they showed on television that you have met with Sergey Ivanov. Everybody thought that it was to discuss about some Georgian problems.

No, it was when we talked about Glushkov. But everybody though it was about military bases in Georgia.

How many times did you meet?

Twice. Ivanov acted on Putins order. I was proposed to do any business but not to meddle with politics or mass media. And I have made only one condition: give us Nikolay back.

(How do you like this trade, comrades and gentlemen readers? Do you want Sergey Ivanov, merchant of living merchandise, to become Putins successor?)

So how did the power formulate the conditions?

That we sell the media empire and Berezovsky stops his political activities.

All of your media or only e-media? The journalist asks.

No, all of them including the newspapers. And Kommersant too.

But if you had answered a categorical no it would have meant the end of negotiations about Glushkovs fate.

Exactly. But I didnt say no. //

So you left Sergey Ivanovs office with some arrangement?

The arrangement consisted of them telling us whom we should talk to before March 25th.

They did. First they gave the name of Alekperov. We had to agree with Alekperov about the selling of all of our media. When Berezovsky and Patarkatzishvili did not succeed to agree about acceptable conditions for transferring their business they were hurried. On April 11th (on April 9th I arrived to Lefortovo) 2001 the FSB organized a provocation with an escape attempt by Glushkov from the hospital where he was just transferred under the guard of the FSB. (Glushkov has a hereditary blood disease and he can die without a regular treatment, Patarkatzishvili said.) Any talks about Glushkovs escape and the preparation to it are just a stupid FSB special operation related to the crumbling Aeroflot affair and the powers maniacal desire to stop Berezovskys political activities.

In the end Berezovsky was forced to sell his 49%-share holding of ORT to whom? - To Putins close oligarch Roman Abramovich for an insignificant amount. Today Berezovsky filed a suit against Abramovich. According to him Roman Abramovich forced him to sell his assets at a low price, Vedomosti writes on 05.07.05 and cites Berezovsky: It wasnt a sale, it was a racket organized by Putin, Abramovich and the former head of the presidents administration Voloshin, Berezovsky said.

For people who want to know where do negotiations about the fate of State hostages take place: here is what Patarkatzishvili said to the question Where did your meetings with Ivanov take place? In the governmental residence on Kosigina, 34. On March 2nd and 13th 2001. Very confidentially. I was brought there by car.

In November 2000 Berezovsky left Russia and now lives in Great Britain. As soon as ORT was taken away from him a campaign was started to take away the TV-6 channel from him. Mister Alekperov was put at work again. In Fall 2001 V. Alekperovs Lukoyl obtained a court decision about the liquidation of TV-6 through his filial Lukoyl-Garant (junior partner of TV-6). In the beginning of January 2002 TV-6s appeal of the courts decision was rejected by the presidium of the Appeal Court despite the fact that the law, on which the decision was based, became invalid from January 1st 2002.

On January 15th 2002 president Putin announced that the State would not intervene in the situation around TV-6. In the night of January 21st 2002 TV-6 stopped broadcasting. On January 29th 2002 Putin gave the government an order to work out the question of creating a national sport channel in Russia. However on March 27th 2002 the channel was given to the non-commercial partner Mediasocium headed by Evgeny Primakov and Arkady Volsky, in which E. Kiselevs team was the junior partner. Actually the victory was only momentary. A few months later broadcasting on TV-6 was stopped and a sport channel started to broadcast from the TV-6 frequency.

In this chapter I have told only in general traits how the largest television channels were taken away in order to make them Kremlins property and Putins mouthpieces. Apart from this in the last years the Kremlin expropriated less significant channels, radio stations and hundreds of newspapers and journals.



Let us stop to comprehend this information. It turns out that the president and his people take close associates of businessmen in hostages (in Gusinsky | Limonov vs. Putin | (THE PRESIDENT S ADMINISTRATION)